ورزش مغز و یادگیری ریاضی

مغز انسان همان جوی آبی است که اگر حرکتی در آن نباشد به سرعت تبدیل به گندابی می‌شود که همه از آن فراری‌اند و این همان دلیلی است که ما از مصاحبت خیلی‌ها فراری هستیم. شما که نمی‌خواهید مغزتان به چنین سرنوشتی تبدیل شود پس ورزش مغز را از یاد نبرید که ورزش مغز از ورزش بدن مهم‌تر و حیاتی‌تر است. دستورالعمل های زیر همان حرکت‌های نرمشی مغز هستند که اگر به آن‌ها توجه کنید به زودی صاحب فکر و مغز سالمی خواهید بود که نه تنها خودتان، بلکه بقیه هم از مصاحبت و ارتباط با شما لذت خواهند برد.   بر اساس یک برنامه منظم، ورزش‌های زیر را در مورد مغزتان انجام دهید:

 – فعالیت‌های ذهنی جدیدی را انجام دهید. کارهایی که نیاز به حفظ مراحل پیچیده دارند، به مغزتان ورزش می‌دهند. یکی از بهترین این کارها، حل جدول است.

 – استفاده از دست دیگر:  دستی را که کمتری استفاده می‌شود، به کار برید. به کار یک راه خوب برای تقویت مغزتان این است که انرژی خود را بر انجام دقیق کارها با این دست متمرکز کنید. از این دست برای حرکت موس کامپیوتر یا نوشتن یک مقاله یا نامه استفاده کنید.

 – ورزش ذهنی نوروبیک را تمرین کنید. این کار به فرد کمک می‌کند که روزانه با روش‌های جدیدی از هر 5 حس خود استفاده کند. به عنوان مثال به صدای رعد و برق گوش کنید و انگشتان دست خود را هم زمان با هم بشکنید تا صدا دهند.

 – از مغزتان کار بکشید. با تکمیل یک پازل به مغزتان ورزش دهید و یا با مطالعه یک کتاب رمان دشوار از مغزتان کار بکشید. از هر فرصتی برای مصاحبت با افراد خوش مغز استفاده کنید. در این مورد آشنایی با چندین زبان، قدرت شما را افزایش می‌دهد

 – مطالعه کردن از ورودی‌های مهم مغز شماست که در اصل نوعی مصاحبت است، اما در واقع با چکیده افکار نویسنده سر و کار دارید و مسلماً بازده آن چندین برابر مصاحبت با این افراد است.

 – به جاهای زیبا بروید و لذت ببرید.همیشه زیبایی‌های طبیعت را دنبال کنید،

 – بوی خوش خود را در معرض رایحه‌های خوش قرار دهید.

 – لذت بردن از طعم‌های خوشمزه و باب طبعتان را فراموش نکنید.

 – همیشه تفکر کنید، تخیل کنید و کارهای خلاقانه انجام دهید.

 – از حل جدول و معما برای تلنگری به مغزتان استفاده کنید.

 – هیچ‌گاه از ریاضیات فرار نکنید.

 – و مهم‌تر از همه این که بنویسید، بخوانید، بخندید و بخندانید.

 – نرمش بدن البته نرمش بدن نیز فراموش نشود که عقل سالم در بدن سالم است.

  ورزش‌های مورد علاقه مغز تحقیقات نشان می‌دهد: پینگ پنگ، بدمینتون، تکواندو و قایقرانی سبب رشد مغز می شوند.

6 thoughts on “ورزش مغز و یادگیری ریاضی

  1. سلام خانم درچه
    من یگانه امینی هستم دهم تجربی و امروز اولین روز مدارس و همچنین اولین روز آشنایی من با شما بود و من مطمئنم شما واقعا معلم عالی ای هستید و در ضمن مطالب سایتتون فوق العادست!❤️

  2. سلام خانم درچه امروز یه روز خوبی بود وبا اینکه اولین بار بود شمارو ملاقات میکردم ولی شما خیلی عالی هستید مرسی که امسال در کنار ماهستیم…. دوستون دارم

  3. انگار توی کل مقاله داره میگه ریاضی عضوی از وجودمونه
    و واقعا هم همینطوره
    خانم کاش بیشتر از این مطالب بزارید
    امروز هر چی از خوندن برای امتحان خسته شدم مطالب شما را خوندم انرژی گرفتم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.