شاگرد تنبل های موفق

بتهوون موسیقیدان برجسته جهان، ویولن را به طرز نادرستی می نواخت و به جای اصلاح تکنیک خود ترجیح می داد که به آهنگسازی بپردازد. استادش او را یک نوازنده ناشی می نامید.

● آموزگاران توماس ادیسون، مخترع برق، معتقد بودند، او به قدری کودن است که قادر به یادگیری نیست. به همین دلیل در ۱۲ سالگی از مدرسه اخراج شد.

● اسحاق نیوتن در مدرسه ابتدائی شاگرد بسیار ضعیفی بود.

● لئو تولستوی، نویسنده رمان مشهور جنگ و صلح در امتحانات دانشگاه مردود شد. استادان او را ناتوان در یادگیری توصیف کرده بودند.

● وینستون چرچیل در کلاس ششم مردود شد. او پس از بارها شکست، زمانی به نخست وزیری انگلستان رسید که ۶۲ سال داشت.

● والدین انریکو کاروسو، خواننده مشهور اپرا، از او می خواستند که مهندس شود. استاد آواز او اعتقاد داشت، او اصلاً صدای خوبی ندارد و خواننده خوبی نمی شود.

● زمانی که پیتر جی. دانیل در کلاس چهارم درس می خواند، معلمش ـ خانم فیلیپس ـ مدام به او می گفت: پیتر! تو بدترین شاگرد من هستی، تو یک سیب زمینی بی خاصیتی که هرگز به جائی نخواهی رسید. پیتر تا سن ۲۶ سالگی کاملاً بی سواد ماند و بعد دوباره به تحصیل ادامه داد. او حالا مالک کل خیابانی است که زمانی در آنجا با دوستانش دعوا می کرد و در آنجا بود که آخرین کتاب خود به نام خانم فیلیپس شما اشتباه می کردید! را به چاپ رساند.

●پاستور، دانشمند بزرگ جهان قبل از تحصیلات دانشگاهی یک دانش آموز متوسط به حساب می آمد و در درس شیمی بین ۲۲ نفر، پانزدهمین نفر بود.

● آبراهام لینکلن رئیس جمهور محبوب آمریکا، سواد خواندن و نوشتن را به تنهائی از روی کتابها یاد گرفت چون خانواده اش او را به مدرسه نمی فرستادند. وی پس از بارها شکست بالاخره به کاخ سفید رفت.

● انیشتن، دانشمند بزرگ فیزیک جهان تا ۴ سالگی حرف نزد و در هنگام ورود به دانشگاه چند دانشگاه از پذیرفتن او خودداری کردند.

23 thoughts on “شاگرد تنبل های موفق

  1. باسلام خدمت خانم درچه عزیز.مطلب جالبی بود امیدوارم ماهم بتوانیم روزی جز این شاگردان تنبل موفق باشیم

  2. با سلام خدمت سرکار خانم مریم درچه مطلب خیلی جالب بود !ان شاءالله ما هم روزی موفق خواهیم شد!!!!!

    1. دختر خوبم مهدیه جان
      تو هیچوقت باعث ناراحتی من نشدی برعکس خیلی خوشحالم که دانش آموز خوبی مثل تو دارم. از این که مطالب سایت را میخوانی و نظر میدی ممنونم.

  3. سلام خانم درچه خیلی خوشحالم که دوباره موقعیتی پیش اومدتابتونم بیام داخل سایتتون ومطالب زیباتونوبخونم وممنونم که به من امیددوباره زندگی کردن ودادین وازخداکه سرراه زندگی من همچین معلمی روقرارداده بسیارممنونم خیلی دوستون دارم موفق باشیدخدافظ

  4. سلام دختر خوبم
    همه پیام هایی که فرستادی خوانده ام. ممنون از این همه محبتی که داری و هنوز به یادم هستی. امیدوارم همیشه شاد و موفق باشی.

  5. سلام خانم درچه مطالب جالبی گذاشته بودید ممنون این مطالب منو خیلی جذب کرد من از شاگردان جدیدتون هستم بازم ممنون

  6. 😍😍✨چه جالب
    انسان ها همگے با ویژگے هاے خاصے متولد شدن ک همهه استعداد های خاصے دارن ک ممکنه تو زمینه ای ک دوست دارن نباشه اما موفق ترن چون تو وجودشون خداوندقرار داده
    فقط باید کشفشون کنن..
    حتی هیچکس!خنگ نیست فقط زمینه ے استعداد و افکار متفاوته
    خیلی مطلب جالبے بود سپاس فراوان❤️

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.